Salgsbetingelser - MaxGaming.no
MaxGaming loading..

Navigere

Salgsbetingelser

Gjennom å legge inn en ordre godkjenner kunden MaxGaming (MaxFPS AB) kjøpsvilkår og aksepterer at kjøpet innebærer et betalingsansvar.

Bestilling skjer via hjemmesiden på Internett da vi ikke har en fysisk butikk. Kjøpere under 18 år skal ha en myndig person til stedet når kjøpet gjennomføres. Mindreårige som bestiller uten en myndig person til stedet er ikke bundet til kjøpet, men blir erstatningsskyldig for de kostnader som oppstår for MaxGaming (MaxFPS AB). Den myndige er ansvarlig for mindreårige personer. Bestillinger som bekreftes i en annen persons navn uten tillatelse blir anmeldt. Alle varer vi selger kan brukes i Norge og det følger en bruksanvisning (Engelska) med når produktet krever dette. Prisene i nettbutikken og eventuelle tilbud gjelder så lenge varene er på lager og inntil videre. Vi reserverer oss for eventuelle feil eller feilskrivinger. De nevnte kjøpsvilkårene er gjeldende når Norsk eller andre lovverk ikke foreskriver forhold som er i konflikt med disse, Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling dersom dette ikke er til eget bruk og mer salg på eksklusive varer.

Avbestillinger

Kunden har rett til å avbestille en ordre før den pakkes/sendes fra MaxGaming (MaxFPS AB). Etter at en ordre er sent til pakking er en avbestilling ikke lengre mulig, men man kan da sende ordren i retur via Åpent kjøp.

Beskjeder om avbestilling som blir gitt før ordren blir pakket kan avbestilles eller endres. Avbestilling skal skje på epost til info@maxgaming.no.

Prisendringer

Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten forhåndsbeskjed, ved for eksempel store endringer i valutakurser. Produkter i lagerbeholdning leveres alltid til bekreftet pris, og hvis prisen på en vare i beholdningen endres etter at et produkt er sendt fra lager, er det alltid prisen som var fastsatt ved bestillingen som gjelder. For varer som ved ordrebekreftelse ikke var tilgjengelige på lager, gjelder prisen ved ordrebekreftelsen, med forbehold om prisjustering fra leverandør eller øvrige omstendigheter.

Leveringstid

Bestillinger som bekreftes før klokken 16:00 på lagerførte produkter, sendes som regel samme dag (gjelder hverdager) Alt sendes på pall til norsk tollvesen fra Sverige, som vanligvis tar to virkedager å behandle, deretter skal bestillingen din frigis og leveres innen leveringstiden som er oppgitt på nettsiden, 2-4 virkedager. Bestilte datamaskiner/skjermer og større ordre har vanligvis en leveringstid på 3-5 arbeidsdager. Unntak som forårsakes av øvrige omstendigheter kan forekomme, ved for eksempel stor belastning grunnet julehandel, Black Friday og lignende. Transporten utføres ikke med garanti for leveringstid. Hvis vi ikke kan levere en vare innen den forespeilte leveringstiden har kunden rett til å heve kjøpet og få varene returnert til oss i henhold til åpne kjøp.Ved kjøp at en vare som ikke er på lager, eller resterende produkter, kan oppgitt maksimal leveringstid ikke loves da det ligger utenfor vår kontroll.

Leveringsmåte

Levering til privatpersoner skjer vanligvis gjennom PostNord, avhengig av vekt og størrelse, fra vårt lager (liggetid på utleveringssted: 7 dager). For forsendelser som ikke blir hentet påløper serviceavgift på 100Nok for administrasjonskostnader. (Administrasjonskostnaden kan variere fra produkt till produkt og dette gebyret kommer i tillegg til fraktkostnaden på bestillingen).

Transportskade

Kontroller alltid din forsendelse ved henting fra Postnord. Hvis pakken virker skadet på grunn av en defekt kartong, pakk den så alltid opp og kontroller selve varen. Ved transportskader på produktet (fysisk skade på varen) skal kunden straks kontakte logistikkpartner Postnord på 987 09 300 og reklamere pakken innen fem dager. Kontakt deretter MaxGaming på epost eller telefon og oppgi ordre-ID og postnords kollinummer slik at vi blir informert.

Support

Hvis det oppstår et problem, som at en vare ikke fungerer eller lignende, tilbyr vi kundeservice i verdensklasse. Du kan enkelt nå oss via support@maxgaming.no eller via telefon för direktkontakt.

Feilmelding

Skulle det vise seg at du har et problem med din vare må du aller først skrive en feilmelding som viser/forklarer hvilket problem du har med din vare/produkt. Feilmelding sender du til oss på epost til support@maxgaming.no. Det er viktig å skrive så detaljert som mulig for at vi skal kunne gjøre en grundig vurdering.

Merk at ved garantier og reklamasjoner er følgende ikke godkjent: returer som viser seg å være feilfrie, skader som har oppstått gjennom feilaktig bruk/håndtering, returer som mangler en tilstrekkelig beskrivelse av feilen, varer som har manglende eller defekt emballasje, samt returer som av andre grunner ikke godkjennes av MaxGaming (MaxFPS AB). Hvis returen ikke godkjennes kommer den til å returneres til avsender som blir fakturert for serviceavgift/feilsøkningskostnad på 200Nok, i tillegg til fraktkostnader og eventuelle øvrige utgifter. Kunden er ansvarlig for produktet frem til det blir mottatt av MaxGaming (MaxFPS AB).

I tilfeller der uenigheter oppstår mellom MaxGaming og privatkunde følger MaxGaming alltid Forbrukerrådet anbefalinger.

Returer

For alle typer returer (for eksempel garanti/åpent kjøp/reklamasjon/bytte) må du som kunde først kontakte vår kundetjeneste via epost (support@maxgaming.no) for å få returinstruksjoner og registrering av returtjenesten. Varer som sendes til MaxGaming (MaxFPS AB) uten å ha blitt feilmeldt om på forhånd, vil ikke falle under selgers ansvar. Returinstruksjoner blir gitt etter at feilmelding er mottatt.

Åpent kjøp

Vi tilbyr 60 dagers åpent kjøp for privatkunder. Under perioden for Åpent Kjøp kan du undersøke varen i den utstrekning som kreves for å kunne fastsette at den ikke tilfredsstiller produktbeskrivelse og påfølgende egenskaper.

- Åpent kjøp gjelder selv om varen er uforandret etter forsending.

- Åpent kjøp gjelder ikke for produkter som inngår i hygieneartikler som In-Ear øretelefoner eller andre hygieneartikler.

- Åpent kjøp gjelder ikke for produkter som produseres på bestilling eller modifiseres kun for den enkelte kundes ønske spesialordrer. Du kan heller ikke bryte forseglingen til en programvare som tilhører en hard vare (eksempler: drivere eller medfølgende spill/varekoder). I disse tilfeller gjelder ikke åpent kjøp. Ved retur av varen må den være komplett med samtlige tilbehør. Original innpakningen må være uskadet. Kunden er ansvarlig for kostnader for returfrakt, og det gis ikke erstatning for frakt eller andre utgifter som medfølger bestillingen.

Bytterett

Du har rett til å bytte en vare om varen enten omfattes av åpent kjøp eller garanti i henhold til punktene over. Bytteretten gjelder ikke i de tilfeller hvor garantien håndteres direkte av produsenter/leverandører, eller når en annen årsak gjør bytte upassende. Varens pris ved bytte er den laveste av fakturert pris og gjeldende pris ved tidspunktet for byttet. Ved bytte tilbyr MaxGaming (MaxFPS AB) å dekke frakten for varen du bytter.

Angrerett

Som kunde har du i henhold til loven om avstandskontrakt rett til 14 dagers angrerett fra dagen du mottar varen eller en vesentlig del av den. Det innebærer at du må gi beskjed om at du angrer på kjøpet innen 14 kalenderdager fra du har mottatt varen. For å gi oss beskjed om at du vil angre på kjøpet ditt kontakter du vår support på epost (support@maxgaming.no). Angreretten innebærer at du får lov til å åpne forseglingen og undersøke varen skånsomt i den utstrekning som kreves for at du skal kunne avgjøre om du vil beholde din ordre eller ikke. Produktet kan ikke brukes i denne tiden.

Hvis du velger å benytte deg av angreretten dekker du selv fraktkostnaden. Vi gjør deg oppmerksom på at returfrakt for større produkter kan være kostbart. Ta kontakt med ditt lokale postkontor eller Postnords kundeservice for informasjon om priser for ditt produkt.

Ved bruk av angreretten har MaxGaming (MaxFPS AB) rett til å gjøre et fradrag som følge av varens verdinedgang. MaxGaming (MaxFPS AB) avstår fra å gjøre slike fradrag hvis produktet returneres i vesentlig uforandret stand. Når vi har mottatt varen tilbakebetaler vi kostnader for frakt av ditt produkt.

Angreretten gjelder ikke programvarer, spill, konsoll og hygieneartikler når forseglingen/plomberingen er brutt. Med forsegling menes også teknisk plombering (for eksempel serienummer). Du har i midlertidig rett til å bryte forseglingen for å kontrollere varen uten at det påvirker angreretten.

Noen produkter inkluderer forbruksvarer som leveres i plombert forsegling. For at angreretten skal gjelde kan ikke disse plomberingene være brutte (som varekoder/spill eller lignende).

Angreretten er ikke gjeldende for bedrifter.

Reklamasjon

I henhold til svensk lovgivning har privatkunder rett til å reklamere varer som hadde feil ved levering av varen innen 3 år fra kjøpsdato. Beskjed om reklamasjon skal overrekkes MaxGaming innen 2 måneder fra feilen oppdages. Feil som oppstår innen 6 måneder fra kjøpsdato vurderes som produksjonsfeil, med unntak av fysiske skader som vurderes som håndteringsfeil eller ulykker.

Reklamasjon som ikke forekommer 3 år fra kjøpsdato, fratar privatkunden rett til å reklamere varen.

Hvis du har fått en vare som har feil eller er feilsendt dekker MaxGaming (MaxFPS AB) returfrakten. Ved reklamasjoner anvendes forbrukeloven. Ved eventuelle uenigheter har MaxGaming (MaxFPS AB) som policy å følge den allmenne klagenemdas anbefalinger.

Garanti

Respektive produsenters garantivilkår er gjeldende, vi har ett år hos oss, men hvis produsenten har en lengre tid kan garantien gjelde hos dem over denne perioden. I disse tilfellene ber vi kunden først ta kontakt med produsenten.

Alle garantier som spesifiseres er gyldige i Norge, og de tilfeller der produktet må sendes til produsenter utenfor Norge hjelper vi på MaxGaming å sende produktene dit, hvis dette faller under garantien.

Garanti gjelder ikke på produkter som håndteres feil eller på annen måte ikke brukes på anvist måte, noe som betyr at dersom varen skal dekkes av en garanti eller reklamasjon må feilen på varen/produktet vurderes som produksjonsfeil, og ikke vurderes som håndteringsfeil, ulykker eller slitasje.
Forekommer det feil på varen som klassifiseres som produksjonsfeil som MaxGaming (MaxFPS AB) har ansvar for, er vi forpliktet til å løse feilen gjennom reparasjon, ny levering eller i visse tilfeller forsending av reservedeler for egen reparasjon. Vi kan også tilby produktets verdi som beløp til gode hvis vi ikke kan tilby en byttevare, slik at du kan kjøpe en annen vare hos MaxGaming.

Bare refunderbare beløp som erstatning kan utbetales innen 60 dager fra du har mottatt varen som dekkes av garantien.

Ytterligere rettigheter for kunden kan kreves i henhold til den respektive produsentens rettigheter rettet mot egne sluttkunder ifølge gjeldende garantiforpliktelser.

Øvrige Vilkår

Alle produkter som markedsføres av MaxGaming kan brukes i Norge og følger spesifikasjonene som kreves. Vi påberoper oss retten til å endre/oppdatere ovennevnte vilkår med tidens gang.