Vilkår for kjøpet

1. Kjøp
Bestilling skjer via Internett. Bestillere under 18 år må ha tillatelse fra foresatte før kjøpet gjennomføres. Mindreårige som bestiller uten foresattes tillatelse, er ikke bundet av kjøpet, men har erstatningsansvar for kostnadene som påløper hos MaxGaming.no. Foresatte har det endelige ansvaret for mindreårige. Bestillinger som uten samtykke gjøres i en annen persons navn, blir anmeldt. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge, og det følger en norsk håndbok med produktet ved behov. Prisene i nettbutikken og eventuelle tilbud gjelder så lenge varelageret holder. Vi tar ikke ansvar for eventuelle feil eller skrivefeil. Disse kjøpsvilkårene gjelder så lenge ingen norsk eller annen gjeldende lov inneholder bestemmelser som er i konflikt med dem.

2. Leveranse
Leveranse av varer vi har på lager skjer normalt samme dag hvis bestillingen er gjort før 14:00. Hvis en vare ikke finnes på lager eller må bestilles, kan leveringstiden bli lengre. Kontakt oss for leveringstider for varer som ikke finnes på lager. Leveranser gjøres via MyPack og i samsvar med deres regler for frakt. Pakken når vanligvis frem til mottakerens postkontor etter 1-6 dager. Det gis ingen leveringsgaranti. Hvis vi ikke kan levere en vare innenfor den lovte leveringstiden, har kunden rett til å oppheve kjøpet og få eventuell forskuddsbetaling tilbake innen 30 dager.

Chassiser, PC-er og enkelte andre produkter sendes separat og kan sendes med en annen leverandør. Disse varene kan ikke sendes mot postoppkrav. Ved bestilling av en slik vare og en vare som ikke sendes separat, kan man betale med postoppkrav. Da sendes først de andre varene, og når disse er avhentet og betalt, sendes resten av varene separat.

Hvis kunden velger en delleveranse, vil varene som finnes på lager bli sendt med en gang, mens resten av varene sendes når de kommer inn på lager. Restnoterte varer betales samtidig som varer som finnes på lager. Det belastes ikke ekstra frakt eller andre kostnader. Hvis vi regner med at de restnoterte produktene vil komme om 1-2 dager, leveres ikke bestillingen.

3. Støtte
Støtten består i hovedsak av vårt støttesystem der du via Min Side kan melde om feil, og e-post og telefon. Vi kan svare på de fleste spørsmål, men for avansert støtte henviser vi til de respektive produsentene.

4. Retur og feilmeldinger
For alle typer retur (f.eks. garanti / åpent kjøp / reklamasjon / innbytte) bruker du vårt støtteskjema, som du finner når du logger deg på Min Side. Vi tar ikke ansvar for varer som sendes til MaxGaming.no uten først å feilmeldes. Du får instruksjoner om returen etter å ha sendt en feilmelding. Vær oppmerksom på at for garanti og reklamasjoner godtas ikke følgende: feil som skyldes feilaktig bruk/håndtering, retur uten tilstrekkelig beskrivelse av feilen, manglende varer eller ødelagt emballasje, samt retur som av andre årsaker ikke godkjennes av MaxGaming.no. Det er viktig å skrive så utførlig som mulig for at vi skal kunne foreta en rettferdig vurdering. Hvis returen ikke godkjennes, vil den bli returnert til avsender, som blir debitert en testavgift på kr. 200 lus fraktomkostninger og eventuelle andre avgifter. Kunden har ansvar for produktet til det mottas av MaxGaming.no.

5. Garanti
Om ikke noe annet er oppgitt, gjelder ett (1) års garanti på alle varer. Hvis en produsent/leverandør gir lengre garantitid, dekkes varen også av denne garantitiden. Forbruksartikler, f.eks. enkelte typer elektromekaniske komponenter, dekkes ikke av garantien. Varer som skades på grunn av uaktsomhet eller feil håndtering, erstattes ikke. Alle garantier gjelder i Norge, både for privatpersoner og selskaper.

6. Åpent kjøp
Vi tilbyr 60 dagers åpent kjøp. Åpent kjøp gjelder bare hvis varen er i uforandret stand. Åpent kjøp gjelder ikke hvis du bryter forseglingen på en programvare. Du må heller ikke bryte forseglingen på en programvare som tilhører maskinvaren (f.eks. drivere eller medfølgende spill til grafikkort). I disse tilfellene gjelder ikke åpent kjøp. Ved retur av varen må den være komplett med alt tilbehør. Den originale emballasjen må være uskadet. Kunden har ansvaret for returfrakten og får ingen erstatning for frakt eller andre utgifter i forbindelse med bestillingen. Tilbakebetaling av varens verdi skjer normalt innen 1-2 uker etter at MaxGaming.no mottar varen.

7. Innbytterett
Du har rett til å bytte en vare dersom varen enten omfattes av et åpent kjøp eller garanti iht. punktene ovenfor. Innbytteretten gjelder ikke i tilfeller der garantien håndteres direkte av produsent/leverandør, eller der det er andre årsaker til at innbyttet ikke er mulig. Varens verdi ved innbytte er den laveste av fakturert pris og gjeldende pris på innbyttetidspunktet. Ved innbytte dekker MaxGaming.no frakten for produktet du bytter.

8. Reklamasjon
For å påberope seg at en vare er feil, må kunden reklamere varen innen rimelig tid fra tidspunktet feilen oppdages. Synlig feil eller feil vare skal meldes fra umiddelbart ved mottak av varen. Hvis du har mottatt en vare med feil eller feil vare, dekker MaxGaming.no returfrakten. Ved reklamasjoner gjelder forbrukerkjøpsloven. Ved eventuelle tvister har MaxGaming.no som policy å følge klagenemdens anbefalinger. For å benytte reklamasjonsretten, bruker du vårt støtteskjema (se punkt 4).

9. Angrerett
Forbruker har i følge bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven om distanseavtaler og avtaler om hjemmekjøp, i enkelte tilfeller rett til å angre et kjøp ved å melde fra om dette til MaxFS.no innen 14 dager (eller i enkelte tilfeller innen 7 arbeidsdager) fra dagen forbrukeren mottok varen eller en vesentlig del av denne. Angreretten gjelder ikke dataprogramvare eller lyd- og bildeopptak hvis forseglingen/plomberingen er brutt. Med forsegling menes også teknisk plombering (f.eks. serienummer). Angreretten gjelder bare hvis varen er i vesentlig uforandret stand. Du har rett til å bryte emballasjen for å kontrollere varen uten at dette påvirker angreretten. Angreretten gjelder ikke for selskaper. For å benytte angreretten, bruker du vårt støtteskjema (se punkt 4).

10. Avbestilling
Kunden har rett til å avbestille en bestilling før den pakkes hos MaxGaming.no. Etter at en bestilling er pakket og frem til den sendes, gjør vi som en ekstra service for våre kunder, vårt beste for å stanse leveranser hvis kunden ønsker å avbestille. Etter at en bestilling er avsendt, kan den ikke lenger avbestilles.

Avbestilling skal gjøres via e-post til order@maxgaming.no eller telefon +46 8-590 914 20.

11. Ikke avhentede forsendelser
En bestilling som kommer i retur til MaxGaming.no uten å ha vært utløst, blir debitert for frakt og returfrakt, samt eventuelle betalingsavgifter (f.eks. avgift på faktura). Hvis det må sendes faktura til kunden, legges det til et faktureringsgebyr på kr. 50.

12. Fakturer meg / Klarna og Konto
For å handle med tjenestene Fakturer meg / Klarna eller Klarna konto må du være over 18 år, og du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Kjøp med disse tjenestene foregår i samarbeide med Klarna AB.

Vilkår for faktura
Klarna Konto: Vilkår for delbetaling

13. Forskuddsbetaling
Når du gjør en bestilling mot et forskudd, reserverer vi varene i 5 dager. Etter de 5 dagene kan du fremdeles foreta innbetaling, men varene er ikke lenger reserverte. Så snart vi mottar din betaling, sendes bestillingen.

14. Betaling med kort
Betal direkte med Visa, Mastercard eller American Express via en sikker forbindelse (128-biters SSL 3.0 og 3D-secure). En internettbetling hos MaxGaming.no er like sikker som i din lokale matvarehandel.

Når du klikker på Utfør kjøp i kassen etter å ha valgt kortbetaling, sendes du videre til vår betalingspartner PayEx, der du må oppgi dine kortopplysninger. Her hos MaxGaming.no får vi aldri tilgang til dine kortopplysninger. Disse opplysningene sendes kryptert via PayEx direkte til banken din. For din sikkerhets skyld dekkes du også av bankens forsikring i tilfelle feil debitering. Forsikringen gjelder også dersom MaxGaming.no skulle opphøre eller gå konkurs. PayEx oppfyller kravene til PCI-DSS.

15. Personvern og anti-SPAM policy
Alle personopplysninger du oppgir til Max.FPS.no blir behandlet med den største respekt. Vår måte å samle inn og lagre informasjon på følger loven om datavern. Loven bygger på de samme reglene som er besluttet i EU.

MaxGaming.no sørger for ikke å sende ut såkalt spam. Som kunde hos oss kan du motta e-post om bestillingen, leveransen eller annen kommunikasjon du har startet. Du kan også få informasjon, nyhetsbrev eller tilbud i forbindelse med ditt kundeforhold. Du vil ikke motta e-post fra tredjeparter eller om varer eller tjenester som ikke er direkte forbundet med vår virksomhet. Ved utsending av automatisk e-post får du alltid muligheten til å avregistrere deg. Informasjon om hvordan du gjør dette finnes alltid i e-posten. Det kan være at du som kunde må logge deg på eller lignende.

Vi forplikter oss til ikke å utlevere eller selge personopplysninger vi innhenter fra våre kunder. Vi samler kun inn den informasjonen vi trenger for å kunne behandle din bestilling, og informasjonen brukes kun av oss selv, samt av partnere vi benytter for å gjennomføre kjøpet. Eksempler på partnere er PayEx for kortbetaling, Klarna for fakturaer/delbetaling/forskuddsfakturaer, samt vår bank SEB.

I forbindelse med dine personopplysninger har du alltid rett til å be om:
- utskrift av registrerte opplysninger
- endring av registrerte opplysninger
- sletting av registrerte opplysninger

16. Transportskade
Transportskader må meldes samme dag som du mottar leveransen, til MyPack og til MaxGaming.no.

17. Tvister
Ved eventuelle tvister følger MaxGaming.no retningslinjene fra Forbrukerrådet. MaxGaming.no følger også de allmenne retningslinjene fra Forbrukerombudet.

18. Annet
Bruk/håndtering av alle varer skjer på egen risiko. Force majeure - vi frasier oss alt ansvar for alle hindringer som ligger utenfor vår kontroll. Hvis noe sendes mot postforskudd til MaxGaming.no, blir det returnert til avsender uten å utløses. Dersom du har spørsmål, er du velkommen til å kontakt oss.

19. Forandring av kjøpsvilkår
MaxGaming.no forbeholder seg retten til å endre nåværende kjøpsvilkår.

Støpsel

Leveranseadresse
MaxGaming - MaxFPS AB
Box 5022
194 05 Upplands Väsby
Sverige

Besøksadresse
Optimusvägen 12A
194 34 Upplands Väsby

Org.nr. 994 754 483

De fleste e-postmeldinger som kommer før kl. 15.00 på hverdager, besvares samme dag. Hvis du ikke har fått svar innen 24 timer på hverdager, kan du gjerne kontakte oss igjen.
MaxGaming - 1.0.6248 © Copyright 2002-2016 MaxGaming - MaxFPS AB. God Kredittverdighet· AAA Rating. · Levert og produsert av Carismar
Mastercard Klarna postnord Visa AAA

Nyhetsbrev

Registrere deg for å motta vårt nyhetsbrev
Ok
FBD3635D-47AB-42B8-84FE-48A9244EFF3D